onsdag 30 mars 2011

Inspelningsprogram Screencast-O-Matic

Jag hittade ett för mig nytt program att göra skärminspelningar på. Programmet heter Screencast-O-Matic är gratis (basversionen) och man behöver inte ladda ner det.
Jag har bara provat lite men ser redan nu en hel del fördelar mot andra inspelningsprogram på nätet.
Inspelningstiden på basversionen är 15 minuter mot fem minuter i vanliga fall! Vill man köpa Pro-versionen så kostar den bara 9 dollar per år men då kan du spela in upp till 1 timme! Du kan också spela in dig själv medan du visar vad du gör på skärmen-kul!
Sedan finns det olika vägar där du lätt kan exportera filmen tex. till Youtube. Jag rekommenderar att ni tittar på vilka möjligheter programmet har. Jag har redan skapat ett konto där och ska prova programmet mer.

Här är en instruktionsfilm gjord av "Ugglemamma".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar